Ochrona danych osobowych / RODO

Zgodnie z art. 13, 14 i 15 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) – zwanego dalej RODO informuję, iż:

Administratorem danych osobowych osób fizycznych - interesantów, na rzecz których świadczone są usługi jest Urząd Miejski w Korszach z siedzibą w Korszach, ul. Adama Mickiewicza 13.

 

Inspektor Ochrony Danych Osobowych w Urzędzie Miejski w Korszach:

 

Dane kontaktowe:

Urząd Miejski w Korszach

ul. Adama Mickiewicza 13

11-430 Korsze

 

Inspektor Ochrony Danych Osobowych:

Paulina Więckiel

tel. 534 860 829 w godz. 8-19

e-mail: iod@korsze.pl


Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji zadań publicznych własnych i zleconych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a, b, c, d, e, f, lub art. 9 ust. 2 lit. a, b, c, e, f, g, h, i, j RODO. Urząd Miejski w Korszach przetwarza dane osobowe, co do których istnieje obowiązek prawny ich podania bądź podanie danych osobowych jest dobrowolne w zależności od celu i podstawy prawnej przetwarzania. Jednakże niepodanie danych w zakresie wymaganym przez administratora może skutkować niemożnością realizacji usługi.

 
W Urzędzie Miejskim w Korszach przetwarzane są dane osobowe wrażliwe oraz dane osobowe niewrażliwe w zależności od celu i podstawy przetwarzania.

 
Dane osobowe pozyskane są od interesantów, osób trzecich i innych organów publicznych w zależności od realizowanych zadań.


Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa lub umowy powierzenia przetwarzania danych.


Dane osobowe będą przechowywane przez okres zgodny z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, z wyłączeniem nagrań z monitoringu wizyjnego miasta Korsze - przez okres do 3 miesięcy, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.

 

Osobom, w zakresie danych osobowych ich dotyczących, przysługują prawa:

  1. Prawo dostępu do danych osobowych.
  2. Prawo sprostowania danych - art. 16 RODO.
  3. Prawo do usunięcia danych - art. 17 RODO.
  4. Prawo ograniczenia przetwarzania - art. 18 RODO.
  5. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania - art. 21 RODO.
  6. Prawo do cofnięcia zgody, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit a lub art. 9 ust. 2 lit a RODO.
  7. Prawo do przenoszenia danych - art. 20 RODO.

Interesant ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzasadnione jest, iż dane osobowe przetwarzane są przez administratora niezgodnie z przepisami RODO.

 
Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/ organizacji międzynarodowej.

 
Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.


Wszelkie uwagi dotyczące przetwarzania danych osobowych prosimy o zgłaszanie na adres e-mail: iod@korsze.pl 

 

  Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych)

  Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności)

  Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego i ustawą z dnia 17 października 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska)

  Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorców)

  Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL

  Prowadzenie i aktualizacja bazy danych o organizacjach pozarządowych z terenu Gminy

  Transmisje sesji Rady Miejskiej

  Zlecanie zadań do realizacji organizacjom pozarządowym w trybie otwartych konkursów ofert

  Naliczanie, kontrola podatkowa, windykacja i egzekucja podatków i opłat lokalnych oraz przyznawanie ulg podatkowych, umarzanie, odraczanie lub rozkładanie na raty

  Obciążanie innych gmin za dzieci uczęszczajace do przedszkoli na terenie Gminy

  Obsługa księgowa działalności Urzędu

  Przyznawanie z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych pożyczek, zapomóg i wczasów pod gruszą, innych świadczeń socjalnych

  Przyznawanie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej

  Realizowanie i prowadzenie rejestru umów

  Windykacja komornicza

  Zwrot opłaty skarbowej

  Ewdencjonowanie przydomowych oczyszczalni ścieków i zbiorników bezodpływowych

  Ewidencjonowanie decyzji o pozwoleniu na budowę, kopie ostatecznych odrębnych decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego kopie innych decyzji, postanowień i zgłoszeń wynikających z przepisów prawa budowlanego

  Gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie gminy

  Inwentaryzacja źródeł ciepła w budynkach położonych na terenie gminy

  Opieka na zwierzętami bezdomnymi i zapobieganie bezdomności zwierząt

  Opłaty za usługi wodne - zmniejszenie retencji terenowej

  Przejmowanie na rzecz Gminy nieruchomości na wniosek od osób fizycznych

  Przeprowadzenie procedury planistycznej

  Przyjmowanie zgłoszeń i wniosków zamiaru usunięcia drzew, zgłoszeń złomów i wywrotów oraz wydawanie decyzji

  Rozpatrywanie wniosków dotyczących zajęcia pasa drogowego i rozliczanie opłat

  Rozpatrzenie wniosku o dofinansowanie, zawarcie i realizacji umowy w programie "Czyste powietrze"

  Rozpatrzenie wniosku o dofinansowanie, zawarcie i realizacji umowy w programie "Czyste powietrze"

  Rozpatrzenie wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego

  Rozpatrzenie wniosku o ustalenie warunków zabudowy

  Udostępnianie informacji o środowisku

  Wydawanie decyzji zatwierdzających podział nieruchomości

  Wydawanie decyzji zatwierdzających rozgraniczenie nieruchomości

  Wydawanie i przeniesienia decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

  Wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydwawanie zaświadczeń

  Wykup nieruchomości z mocy prawa, wynikający z podziału nieruchomości

  Czynności związane z zarządzaniem kryzysowym

  Obsługa Rady Seniorów Gminy

  Organizacja imprez gminnych i promocją gminy

  Powołanie członka komisji wyborczej

  Prowadzenie portali internetowych do przeprowadzania konsultacji społecznych oraz dostarczania e-usług

  Prowadzenie rejestru świadczeń osobistych na rzecz obrony

  Prowadzenie rejestru wyborców

  Przeprowadzenie naboru na ławników sądowych

  Przyjmowanie i rejestrowanie oświadczeń majątkowych pracowników, dyrektorów jednostek i radnych

  Realizacja i oddawanie inwestycji do użytkowania

  Rejestrowanie korespondencji przychodzącej i wychodzącej w wersji papierowej i elektronicznej

  Rozpatrywanie petycji, skarg i wniosków

  Wypłacanie ekwiwalentu członkom straży pożarnej

  Wzywanie do stawienia się na kwalifikację wojskową

  Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika

  Dowożenie uczniów do szkół

  Dowożenie uczniów niepełnosprawnych

  Ewidencjonowanie użytkowników obietków sportowych

  Przyznawanie awansu zawodowego nauczycieli

  Realizacja pomocy zdrowotnej dla nauczycieli

  Realizacja programu "Karta dużej rodziny"

  Zatwierdzanie organizacji pracy szkól i przedszkoli prowadzonych przez Gminę na dany rok szkolny

  Dokształcanie i podnoszenie kwalifikacji pracowników

  Obsługa spraw związanych z przeciwdziałaniem alkoholizmowi

  Prowadzenie rejestru pracowników, akt pracowniczych, ewidencji czasu pracy, dokumentacja pracownicza

  Prowadzenie rejestru wydawanych upoważnień i pełnomocnictw

  Prowadzenie rozliczeń z pracownikami, wypłata wynagrodzeń, naliczanie obciążeń i naliczanie składek ZUS

  Przeprowadzenie procesu rekrutacji

  Skierowanie pracownika na badania lekarskie

  Wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu RP-7

  Zgłaszanie pracowników i ich członków rodzin do ZUS, ich aktualizacja i przekazywanie danych o zwolnieniach

  Realizacja wniosków o udostępnienie informacji publicznej

  Wydanie zezwolenia na sprzedaż alkoholu

  Wydawanie licencji na taksówkę

  Monitoring wizyjny Gminy

  Prowadzenie rejestru mieszkańców

  Rejestracja stanu cywilnego

  Wydawanie i unieważnianie dowodów osobistych

  Przyjmowanie zgłoszeń o wręczenie Medali małżeństwom obchodzącym jubileusz 50-lecia pożycia małżeńskiego

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 05 czerwca 2018 13:59
Dokument wprowadzony do BIP przez: Tomasz Wieliczko
Ilość wyświetleń: 6500
16 sierpnia 2024 16:24 (Tomasz Wieliczko) - Zmiana treści zakładki.
16 sierpnia 2024 16:21 (Tomasz Wieliczko) - Zmiana treści zakładki.
10 września 2023 22:06 (Tomasz Wieliczko) - Zmiana treści zakładki.
Zatrzymaj banner przewijany