Deklaracja dostępności

Urząd Miejski w Korszach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.korsze.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Część dokumentów PDF posiada błędy w warstwie tekstowej (po skanowaniu/OCR), dokumenty PDF nie są poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących (np. nieprawidłowo przygotowane tabele, wykresy, obrazki, brak sekcji nawigacyjnych, tytułu itp.).
  • Brak audio deskrypcji dla materiałów multimedialnych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Grażyna Szłapka

Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Na podstawie Art.18.7: W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Udostępniamy nastepujące aplikacje mobilne:

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Urząd Miejski w Korszach mieści się na I i II piętrze budynku.

Dostosowanie korytarzy

Dla osób na wózkach korytarze i pomieszczenia nie są dostępne.

Dostosowanie schodów

Schody nie dostosowane dla osób niepełnosprawnych.

Dostosowanie wind

Brak windy.

Dostępność pochylni

Brak pochylni.

Dostępność platform

Brak platform.

Dostosowanie parkingów

W pobliżu budynku wyznaczone jest miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Brak informacji głosowych.

Dostępność pętli indukcyjnych

Brak pętli indukcyjnej.

Dostępność tłumacza języka migowego

Osoba uprawniona, która wyraża chęć skorzystania z usług tłumacza języka albo przeszkolonego pracownika, powinna zgłosić ten fakt, na co najmniej trzy dni robocze przez zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Chęć skorzystania z usługi należ zgłosić telefonicznie pod numerem 89 754-18-60 lub faxem: 89 754-00-11. Zgłoszenia można dokonać również za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: ugim_korsze@korsze.pl

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 05 września 2020 16:59
Dokument wprowadzony do BIP przez: Tomasz Wieliczko
Ilość wyświetleń: 2447
17 marca 2022 13:50 (Tomasz Wieliczko) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
17 marca 2022 13:49 (Tomasz Wieliczko) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
17 marca 2022 13:47 (Tomasz Wieliczko) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
Zatrzymaj banner przewijany